طنین طنین 13 سالگیت مبارک
ترانهترانه، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

رازدونه های یه مامان برای دو دخترش

رازدونه ی شماره ی نود و یک ( دخترک باهوش و کنجکاو و مادری عجول !!!!)

1394/2/7 1:28
نویسنده : مامانش
905 بازدید
اشتراک گذاری

از همین پست سریعم عجول بودنم کاملا عیان شد.دلم می خواد تا خود صبح اینجا بنشینم و بنویسم.

دوست دارم از امروز بنویسم. از کنجکاوی های تو و در کمال تاسف عجول بودن خودم.

ماجرا از آنجایی آب می خوره که یک دو هفته ای هست که بعد از گذراندن تعطیلات عید و جشن تولد شما  و رسیدن به ثباتی نسبی به دنبال یک فضای زبان آموزی متفاوت برای تو دختر گلم  هستم ،شمایی که با روش خاله سحر( خانم استادآقا) به شکلی عالی و متفاوت در حال یادگیری زبان و در واقع طی فرایند دوزبانگی هستی.

هر چند بنا به تحقیقات خاله زهرا تنها کلاس تایید شده و مناسب برای ادامه مسیر دوزبانگی شما در این شهر  ،کلاس های خصوصی خانم عیدی پور هست ، اما بنا به دلایلی فعلا فرستادن شما به اون کلاس برای ما مقدور نیست ،به همین خاطر باز امیدوارانه در حال جستجو برای یافتن فضایی هستم که حداقل شرایطی نزدیک با آنچه مورد نظر خاله سحر هست داشته باشند. در واقع بنا به برداشت های خودم دنبال فضایی هستم که در آن فضا از کتاب زبان استفاده نشه ،بلکه با روش خلاق کودک محور -طبق روش خاله سحر- زبان انگلیسی رو کار بکنند، یعنی در فضایی که در آن بازی ، نقاشی ، موسیقی ، کاردستی و .... باشه یک مربی خلاق مسلط به زبان انگلیسی ، با کمک این فعالیت های خلاقانه مفاهیم مختلف علوم ، ریاضی ، مهارت های زندگی و .... رو به انگلیسی با شما کار بکنه ، همان کاری که با هدایت های خاله سحر الان در خونه انجام میدیم ، منتها دیگه در این مرحله شما نیاز به یک مربی مسلط داری که  انگلیسی رو با تسلطی عالی و به شکلی صحیح، در مکالماتش به کار ببره ، که متاسفانه متاسفانه از عهده ی من خارج هست و نیاز هست که چنین فضایی و مربی ای رو برای تو پیدا کنم که پیدا کردنش در شهر ما کمی تا اندازه ای خیال پردازی ست ،اما من باز امیدوارانه می گردم ...

به هر حال امروز هم به جستجوی مان ادامه دادیم و با هم به یک موسسه که چه عرض کنم به یک مدرسه رفتیم که گویا در تایمی که مدرسه تعطیل هست زبان آموزش میدهند ، چی بگم و بنویسم از آنچه دیدم و شنیدم ، بگذریم ،زمین تا آسمون با خواسته های من  تفاوت داشت. 

البته قرار نبود از زبان بنویسم،ولی تمام این رازدونه ام به صحبت از زبان پر شد ،در هر حال من و تو دختر گلم با هم از خونه بیرون اومدیم ، من که نمی دونم قرار هست کدوم قله ی این دنیا رو فتح کنم  و به کجا قرار هست برسم قهر،مثل همیشه عجله داشتم و باز شروع کردم ، مامان بدو بیا ، مامان نایست ، دیرم شده ، بیا دیگه من رفتم ، باشه بعدا میبینم و ....بی حوصله.....امان از من و شخصیت تیپ  A من و حساسیت بیش از حدم بر زمان .

اما تو در عالم زیبای کودکی ات غرق بودی و هر چیزی برایت جذاب و دیدنی بود.

از مورچه های روی زمین گرفته تا خورشیدی که در حال غروب کردن بود.

این وسط ها برای اینکه بالاخره توجه من رو جلب کنی تا کمی همراهی ت کنم ،سعی میکردی جملات انگلیسی هم بگی.

momy look.momy look.  I see ant.

 و من  فقط می تونم بگم متاسفم عزیزم.متاسفم.

همین جا قول میدم که اولا تغییر کنم و خونسرد تر بشم و دوم گردش های علمی مون رو بیشتر کنم ، گردش هایی در نهایت صبر و آرامش.

قربونت بشم که  دقت و تمرکز قوی ای داری و به همه چیز توجه میکنی ، به پرنده ها و آواز خوندنشون ، به مورچه ها و فعالیت شون ، به گل ها و گیاهان ، به گلها و بوته های خشک شده ای که کمتر از یک ماه پیش سبز و پر گل بودن و هر بار رد میشدی در کنارشون می ایستادی و اونها رو تماشا و بعد بو می کردی و گلهای قاصدک رو در دست می گرفتی و فوت می کردی و به هوا می فرستادی و ذوق می کردی و الان از تفاوت ایجاد شده شگفت زده و در تعجب بودی. 

امروز دوست داشتی در طول مسیر بالا و پایین بپری، جست و خیز کنی .

وباز مثل  همیشه که  از دیدن زباله های روی زمین دلت می گیره و عمل اشتباه پرتاب کننده های بی توجه رو نکوهش میکنی و تمایل به جمع کردن و تمیز کردن مسیرت داری ، اصرار داشتی که به تمیز کردن محیط اطرافت بپردازی.

 

و اما در مقابل این همه ارزش ها و مهارت ها من باید چه کار میکردم؟ باید در کمال خونسردی و آرامش بی توجه به زمان از این لحظات ارزشمند تکرار نشدنی ،برای تجربه  کردن احساساتی عالی  و برای خلق لحظاتی بی نظیر ضمن آموزش هایی خلاقانه و کودک محور بهره میبردم ،اما متاسفانه گاهی مثل امروز دچار غفلت و فراموشی میشم که امیدوارم دیگه تکرار نشه و از این به بعد گردش های عالی ای با هم داشته باشیم ،خصوصا از نوع مادرانه دخترانه اش و از با هم بودن مان نهایت لذت رو ببریم .

حتما همینطور خواهد بود و اینجا پر خواهد شد از گزارش این گردش ها.

پس به همین مناسبت ،عنوان گردش های علمی -تفریحی رو به لیست موضوع های وبلاگ اضافه میکنم و انشالله که هر ماه حداقل 4 -5 گزارش رو در اون ثبت کنم.

به امید خدای مهربون 

 

 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)