طنین طنین ، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره
ترانهترانه، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره

رازدونه های یه مامان برای دو دخترش

رازدونه شماره هفتاد (،شیر مادر ،تقلین ، شلغم ،آسان گرفتن ،راز سلامتی کودک من )

1391/7/29 14:36
نویسنده : مامانش
1,403 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از مدتها اومدم بنویسم ، دلم پر از ناگفته هاست .

از آنجاییکه در این ماه شما یک واکسن دریافت کردی و آخرین واکسن دوران نوزادی و نوپایی تو بود ونوید بزرگ شدنت رو به ما داد ،قصد دارم  از نعمت بزرگی که خداوند به انسان ها هدیه داده و خیلی مهمه که قدر این هدیه رو بدونیم و ازش به خوبی مراقبت کنیم  ،واست بگم.این هدیه ارزشمند اسمش هست        " سلامتی".

خدا رو هزاران مرتبه شکر ،شما دختر قوی و تندرستی هستی و در یک سال و نیم گذشته ، بیماری سختی رو اصلا ً تجربه نکردی. به جز حساسیت که ابتدا پوستی بود و الان گاهی به صورت آبریزش بینی و عطسه ست ،اونم خفیف که تا حد زیادی ارثی هست.

و یک تجربه تب 5-6 روزه که البته اون هم چندان شدید نبود و چون بعد از واکسن یکسالگی و همراه با یک سرماخوردگی جزئی و در آمدن همزمان چند دندانت شده بود ،واست پیش اومد . در باقی موارد خیلی قوی با بیماری ها مبارزه کردی و حتی از پس میکروبهای ضعیف شده ای که از طریق واکسن بهت تزریق شد هم به خوبی براومدی .

ولی دوست داری بدونی دلیل مقاومت  شما چی هست؟! میگم ، این قضیه از نظر من چهار دلیل داره :

1- تغذیه با شیر مادر از همون ساعات اولیه ی ورودت به این دنیای بزرگ تا همین الان و الهی شکر عدم مصرف شیر خشک .

2- تلیقن های من و بابا : من و بابا ،باور داشتیم و داریم که دختر قوی و صبوری داریم و این رو بارها و بارها بهت گفتیم .

3- مصرف شلغم در دوران بارداری توسط من و بعد در پاییز و زمستان گذشته توسط خود شما که خیلی خوب و با لذت می خوردی . من هم قبلا ً در مقاله ای خونده بودم که مصرف شلغم در دوارن بارداری سبب تقویت سیستم ایمنی کودک می شه.امسال هم مثل پارسال با لذت از شلغم استقبال کردی. عاشقتم دختر سازگار مامان.

4- سخت نگرفتن های من و بابا هم یکی از مهمترین عوامل در قوی بودن بدن شما بوده و هست، چون ما سعی کردیم شما رو حساس بار نیاریم و شما معمولا ً خیلی راحت و آزاد در محیط اطرافت به تفحص و کنجکاوی پرداختی و در این کنجکاوی ها، بارها و بارها به همه چیز دست زدی و خیلی چیزها رو به دهان بردی ولی در عوض میکروب هایی که اینچنین وارد بدن تو شد ، پادتن ها ی لازم رو  برای مبارزه با بیماری ها در بدن شما ساخته اند.

پس در نتیجه ی این عوامل و شاید عواملی دیگر ، شما دختر تندرست و قویه ،مامان و بابا هستی.

آرزو می کنم همیشه  در صحت و سلامت باشی و به خوبی قدر این نعمت ارزشمند رو بدونی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامی آیلین
2 آبان 91 0:04
ماشالله ایشالله که طنین خانوم همیشه سالو سرحال باشه بوووووووووسسسسس
وفا مامان یاسین
2 آبان 91 9:14
سلام.طاهره من از وبت سر در نمیارم...........نمی دونم کجا باید برم ؟


وفا جان ،پایین صفحه ،شماره هایی هست که شما رو به صفحات دیگه هدایت میکنه.
پانی
19 آذر 91 16:15
عزیزم قبل پستت ما شا الله بگو


ممنون پانی جان